Sunday, April 17, 2011

TRAGEDI LEMAS DI SUNGAI...BERINGAT DAN BERWASPADA..






Sekali lagi masyarakat di FELDA Keratong 2 dikejutkan dengan tragedi lemas di sungai.Kali ini melibatkan anak kepada En.Ishak bin Muhamad@Sahak Loding..Kejadian berlaku ketika mangsa dan rakannya memancing di satu lubuk yang dikenali sebagai 'Loji Maut" di Sungai Keratong.

Mayat mangsa telah dihantar ke HospitalMuadzam Shah untuk tujuan pengesahan kematian.Segala usaha telah dilakukan bagi memastikan jenazah dapat di sempurnakan dengan kadar yang segera.

Ini adalah merupakan satu iktbar dan pengajaran kepada kita agar mementingkan aspek keselamatan bagi mengelakkan tragedi seumpama ini daripada berulang walaupun semua yang berlaku merupakan takdir Ilahi.

Bagi pihak ADUN Kawasan,ingin merakamkan ucapan takziah kepada keluarga mangsa dan semoga rohnya akan ditempatkan di kalangan orang=orang yang beriman.Al Fatehah...Amin...

1 comment:

Ridzuan said...

Salam,
Takziah untuk keluarga arwah,semoga rohnya dicucuri rahmat Allah SWT.Ingin saya cadangkan kempen keselamatan air dan belajar berenang digalakkan dan diadakan terutama bagi peringkat kanak-kanak di seluruh Malaysia. Di Australia contohnya, setiap pekan dan bahagian atau suburb di bandar mempunyai satu kolam renang. Kempen dan publisiti keselamatan di air kurang, juga kempen-kempen lain seperti menjaga alam sekitar dan sebagainya di Malaysia ini.Mengikut sunnah Rasulullah SAW juga menggalakkan kita bersukan dan bersenam termasuk berenang, menunggang kuda dan memanah. Salam hormat.
Salam Perantauan.
westaussiemalay@gmail.com